čtvrtek 16. února 2012

Inspirace... Čokoládové lanýže a krabička na ně :-)

Dnes jdu na návštěvu ke kamarádce. Dlouho jsme se neviděly. Chtěla bych jí přinést malý dárek, prostě něco jen tak. Miluje čokoládu, takže volba byla snadná - prostě koupím čokoládu, udělám na ni sváteční papírový kabátek a bude to. Nakonec jsem si to ale rozmyslela, tabulku čokolády sice koupila, ale té hořké, hodně kvalitní, a pustila jsem se do výroby domácích čokoládových lanýžů.


Tááák... lanýže by byly, ale do čeho je dát? Přeci do krabičky. A tak jsem sedla a pustila se do práce. Jako základ jsem použila krabičku zhotovenou přímo na míru (návod na výrobu krabičky vám prozradím v některém dalším článku).


Nejprve jsem si změřila víčko krabičky, poté jsem si z bílé čtvrtky uřízla obdélník, který jsem pomocí strojku Big Shot a embosovací kapsy naembosovala a oboustrannou lepicí páskou přilepila na víčko krabičky. Z hnědé čtvrtky, která zbyla z výroby víčka, jsem pomocí kovové šablonky vyřízla na Big Shotu ozdobný oválek a pak ještě jeden menší v bílé barvě. Hnědý oválek jsem přilepila doprostřed víčka, na něj pomocí 3D pěnových čtverečků připevnila bílý. A teď nastalo dilema. Co nahoru, čím to dozdobit? Vzpomněla jsem si, že mám krásné nové kytičky od Kaisercraft a bylo rozhodnuto. Nahoru jsem pomocí disperzního lepidla přilepila tři velké růžičky, dozdobila je výseky lístků a motýlkem.  A bylo hotovo. Nyní už jen naplnit krabičku lanýžky a mohla jsem vyrazit.


A protože je zdobení krabičky opravdu jednoduché, tak jako bonus přidávám vyzkoušený recept na čokoládové lanýže :-)
  • 70 g smetany
  • 100 g másla
  • 60 g cukru krupice (i méně)
  • 200 g kvalitní čokolády
  • 2 lžíce oblíbeného likéru (já dávám Amaretto s mandlovou příchutí)
  • 2 lžíce kakaa nebo jemně mletých oříšků na obalení
Smetanu, máslo a cukr odvážíme, dáme do kastrůlku a na mírném plameni zahříváme do té doby, než je směs horká a cukr rozpuštěný. Odstavíme, přidáme nalámanou čokoládu a mícháme do úplného rozpuštění. Na závěr přidáme 2 lžíce likéru a směs uložíme na 24 hodin odležet do chladu. Druhý den ze směsi pomocí kávové lžičky vykrájíme hrudky, které v prstech rychle zaoblíme a obalíme je v prosátém kakau nebo oříšcích a vložíme do papírových košíčků.

Foto a text: Pampelína

Žádné komentáře:

Okomentovat