pondělí 25. května 2015

DIY tutoriál... Vybarvování pro nesmělé :-)

Dnešní návod je určen všem scrapženám, které si myslí, že vybarvování není pro ně. Našla jsem totiž kytkové razítko, které vůbec vybarvovat nemusíte :-))) 

Co k tomu potřebujete: 


Razítko kopretin otiskněte voděodolným inkoustem na akvarelový papír. Klasické čtvrtky nejsou k akvarelovému vybarvování vhodné, po kontaktu s vodou se drolí. 

Na pracovní podložku nebo akrylový bloček si z podušky naneste trochu barvy (já jsem použila odstíny Mustard Seed a Ripe Persimmon). Část barvy lehce nařeďte vodou ze štětce nebo z kalíšku a nejsvětlejším odstínem vybarvěte celý střed první kytičky. Poté začněte nanášet méně ředěnou barvu na spodní část kytky a nakonec do nejspodnější části naneste nejtmavší odstín (u jiných razítek si samy můžete zvolit, kde budete mít stín a odkud vám bude svítit imaginární světlo, zde je to dáno a skvěle to funguje jako vodítko). Kytičky vybarvujte postupně jednu po druhé, aby se vám barvy dobře rozmývaly a nezasychaly.

No a tím jsme s vybarvováním kytek skončily - jak jsem říkala, bílé kopretiny jsou NEJ :-))) Budu se muset poohlédnout v atlasu po dalších bílých kytkách :-)


Jakmile máte vybarvené středy kytiček (a stonky!), přejděte k vybarvení pozadí. Na pracovní podložku nebo akrylový bloček si opět naneste barvu, tentokrát alespoň dva odstíny modré (já jsem použila Tumbled Glass a pro "dramatický předbouřkový efekt" :-) ještě Iced Spruce). 

Část barvy nařeďte a nejsvětlejším odstínem začněte vybarvovat okolo kytiček. Barvu rozmývejte do širšího okolí, je důležité použít dostatek vody - pamatujte si, že voda pracuje pro vás :-) Samy uvidíte, že pokud vodou nebudete šetřit, velkou část práce udělá za vás. Povětšinou stačí papír dostatečně navlhčit vodou a koncentrovanou barvu pouze zapouštět. Je zábavné pozorovat, jak se barva pomocí vody dostává přesně na ta místa, kde ji chcete mít, a zároveň sama mění svůj odstín na světlejší.


Jakmile nanesete první (nejsvětlejší) odstín a rozmyjete ho doztracena, přidejte ještě druhou (tmavší) vrstvu přímo okolo kytiček. Tím se kytky dostanou hodně do popředí a obrázek bude působit velmi reálně a trojrozměrně.

TIP: Tenký štetec používejte jen okolo květů, pro rozmývání barvy používejte štětec širší - výsledný efekt bude vypadat přirozeněji, tahy štetcem nebudou tak zřetelné. A opakuji - kouzlo úspěchu tkví v použití dostatečného množství vody!


Pokud jste se svým obrázkem spokojené, můžete plynule přejít k dokončení přání. Já jsem zvolila olemování černým fixem a razítko od Kety. V poslední kolekci přáníčkových razítek použila mé oblíbené fonty :)

TIP: Pokud pracujete s akvarelovým papírem, nešetřete lepicí páskou! Papír nasákne hodně vody a po uschnutí bývá hodně zvlněný. S lepením proto většinou čekám do dalšího dne a přes noc papír zatížím knihou. I tak ale lepím nejen po okrajích, ale 1 nebo 2 kousky pásky dávám i do středu, aby byla přilepená co největší plocha.


Výsledná kompozice mi nakonec přišla trochu mimo. Plánovala jsem text nahoře, takže kopretiny jsem obtiskla hodně dole. Nakonec mi to ale moc neladilo, takže text jsem natiskla dole a horní část přání jsem potřebovala něčím vyplnit. Zvolila jsem masku a texturovací pastu. Aby pasta nezasahovala až k okraji přání, použila jsem k překrytí masky post-it papírky.


A tady už je výsledek. Věřím, že vás kopretiny zaujaly jako mě - barevných kytiček se bojím jako čert kříže, ale kopretiny mě prostě baví :-)


Mějte se krásně a dejte vybarvování šanci, začněte zlehka jako já!

14 komentářů:

  1. Tak jednoduché a tak nádherné :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Je to tak krásné, že se těším až si zase zakreslím :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta žena Markéta ... zrovna dnes jsem jí říkala, že se těší na všechno, ona je takový Radovan :-) Tyhle kopretiny jsou jako živé!! Luxusní!!

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera! Tak přesně tohle jako začátečník potřebuji... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jsou tak krásné a mi to pořád nejde.

    OdpovědětVymazat
  6. Jsi geniální, ženo :-) Takováhle přáníčka jsou rychlá a táááák krásná :-) Jsem ráda, že jsem si to mohla vyzkoušet !!

    OdpovědětVymazat
  7. To vypadá luxusně. Tak snad už to konečně vyzkouším taky. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Moc děkuji za všechny milé komentáře :-)

    OdpovědětVymazat
  9. krásne prianie, myslím že si to skúsim aj ja :)

    OdpovědětVymazat
  10. Nádhera, to vypadá úžasně !!!!

    OdpovědětVymazat