středa 12. října 2016

INSPIRACE... VELLUM CARD

Dnes jsem si pro vás připravila přání, jehož základem je vellum (pergamenový papír). Tuto techniku jsem viděla na některém ze zahraničních blogů a chtěla jsem ji vyzkoušet. Přání se mi moc líbí, a proto vám jej nyní přináším jako inspiraci k vyzkoušení. Výsledný výtvor je jemný a velmi elegantní. Jde využít na jakýkoli typ přání a vyřádit se u toho s barvami. Pojďte se na to se mnou podívat.


Pomůcky:
bílá čtvrtka s gramáží nad 200g/m3
vellum (pergamenový papír)
razítka


Připravila jsem si nejprve malý přáníčkový základ z bílé čtvrtky a podle něho o cca centimetr větší základ z pergamenového papíru. Bílý základ totiž budu lepit dovnitř pergamenového základu a chtěla jsem, aby vellum bylo opravdu dominantou přání.


Bílý základ jsem vložila do MISTI a vrhla se na razítkování. Vybrala jsem si razítka firmy Altenew, která má vynikající květinové sady k vrstvení. Zvolila jsem si barvy DYE inkoustů (každý květ i list 3 odstíny) a šla razítkovat. Jak jste u mě zvyklí, přání jsem udělala ve více variantách, o které vás v závěru neochudím :-) Pro náš postup budu pracovat se žlutým květem ... Pojďme na první vrstvu :-)



Druhá vrstva květu ...



Třetí vrstva ...



A nakonec obrys květu. Ten jsem udělala nejtmavším odstínem inkoustu ze třetí vrstvy.


Natištěný květ jsem zamaskovala a stejnou techniku použila i na listy. Listy jsem schválně tiskla přes okraj, protože na pergamenovém papíře poté budou celé ... ale to ještě uvidíte :-)




A takhle vypadá výsledný květ s listy ...


Nyní přišlo na řadu vellum. Bílý základ jsem na zadní straně přejela lepidlem v roleru a vlepila jej dovnitř pergamenového papíru. Vzniklo tak vlastně průsvitné přání s natištěným motivem uvnitř.



Tento polotovar jsem potom celý vložila zpátky do MISTI a k ruce si vzala obrysové razítko květu a embossovací inkoust. Celý povrch pergamenového papíru jsem ošetřila antistatickým práškem a obrysové razítko tiskla přesně na jeho barevnou variantu. Zasypala jsem bílým embossovacím práškem a zatavila.



To samé jsem posléze udělala s listy ...


TIP: Pokud chcete vellum embossovat, sáhněte po tom s vyšší gramáží (já používám pergamenový papír 220g/m2), protože slabší varianty mají tendenci se při embossování kroutit. A pozor i na velmi kvalitní vellum je dobré si horkovzdušnou pistoli důkladně předehřát ...

K dozdobení jsem si k ruce vzala chipboard a naembossovala ho zlatým práškem + použila jsem zlaté enamelky. Nesmím také zapomenout na zadní stranu přání, kde je nyní vidět nalepený bílý základ ... Jednoduše jsem si vyřízla bílý papír (150g/m3) a nalepila ho :-)



A toto už je výsledné přání ve žluté variantě se zlatým zdobením ...




A tady je slíbená jiná barevná kombinace - fialová :-)





Obě přání vedle sebe ...


Jak se vám líbí? A jak používáte pergamenový papír vy?
Pochlubte se nám na naší pinterestové nástěnce!

Krásný den!

14 komentářů:

  1. Terezko to je naprostá paráda. Krásne ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné a jemné, prostě úžasné!

    OdpovědětVymazat
  4. Vellum používám ráda, i když občas bojuju s tím, jak ho připevnit bez toho, aby bylo lepidlo nebo páska vidět ;)
    Tohle je opravdu nádherná práce. především práce s razítky vypadá úžasně ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vellum také miluji, vždy zjemní vše... Já jdu na to lisacky - lepidlo vždy pod emboss nebo pod ozdoby :-)

      Vymazat
  5. Terezko skvělý nápad a moc hezké přání ! Já už si razítkování bez Misti vůbec nedovedu představit ! :-)

    OdpovědětVymazat