pátek 24. listopadu 2017

ALBUM JAKO DÁREK S PŘEKVAPENÍM

Dnes vám chci ukázat album, které jsem tvořila pro babičku a dědu - tchánovi -  k jejich společným narozeninám.


V létě jsme s nimi a všemi našimi dcerami, včetně přítele té nejstarší, strávili dovolenou na našem milovaném místě - na Nových Hradech. Myslím, že už jsem je tu v několika příspěvcích zmínila, takže už je možná znáte. Ale my to tam všichni prostě milujeme a vracíme se tam každý rok minimálně jednou. Děda tam dělal mnoho let hlavního vedoucího na místním letním dětském táboře a zná tam v okolí doslova každý kámen. Obě starší dcery jsou táborem odchovány a mě jen mrzí, že malá Ája už to nezažije, protože tábory už asi 7 let nejsou. A my tam byli s Rudou poprvé v roce 98 a byla to láska na první pohled. Já na některých místech mívám až mystický pocit, že jsem tam snad musela někdy žít, jak mě to tam táhne a jak je mi tam dobře. Je to oblast kde končí Šumava, úplně u jižních hranic republiky. Dlouho tam byl vojenský prostor. A ještě dnes, když se vydáte v pohraničí na výlet nebo na tůru, stane se vám, že nikoho celý den nepotkáte. Což je v dnešní době úplný balzám na duši :-) Ale už dost vyprávění, honem zpátky k albu...


Jako základ jsem použila polotovar fotoalba s černými listy z Kik. Ano, takový ten levný diskont se vším možným někdy skrývá hotové scrapbookové poklady :-)  Rozhodně se tam vyplatí kupovat zdobení a různé samolepicí drobnosti pro děti. Nevím jak vy, ale když se s Ájou rozdělím o své milované enamelky a ona pak celé platíčko vylepí na kancelářský papír, kam namalovala berušky, je to sice krása, ale mé srdce pláče. Ale tady jí koupím velký arch made in china a ať si lepí do aleluja :-)


Na zdobení alba jsem použila krásnou sadu The Story of Our Family od Echo Park. Kdo jste byly v Liberci, lepily jsme s ní super skládané minialbum s Diankou. A mně se tak líbila, že jsem si ji pořídila domů jak v 6" tak ve 12" formátu. 


V albu jsou dva jakési "rozdělovače". Nápis je tištěný na tiskárně na silnější druh velumu. Kdo je staršího ročníku, pamatuje, že v klasických albech byly stránky prokládány listy velumu, jako ochrana fotografií a dodávalo to albu takový nádech  luxusu nebo vzácnosti - aspoň  pro mě. Tak tady aspoň ten nádech :-)


Jelikož je to album z dovolené, je to i jakýsi deník a tak je třeba využít i posbíraných materiálů a letáků. Tady jsem na jednu z prvních stránek použila část uvítacího dopisu, který na nás vždycky na pokoji čeká. Tenhle byl ten náš, takže jsem jen musela vypátrat font a dotisknout babičky a dědy jméno, aby to celé bylo opravdu osobní.




Jak je vidět z těchto prvních fotografií, album je zdobeno jen velmi decentně. Hlavní roli hrají fotografie. Kromě papírů jsem zdobila hlavně pomocí vyřezávacích šablon s okrajem z falešného šití. A řezala jsme s nimi jak papíry, tak fotografie. Můj tip - pokud budete vyřezávat fotku a máte už přeci jen trochu  "jeté" řezací desky Big Shotu, položte na fotografii nejdřív kancelářský papír a pak až desku, aby se vám rýhy z desky neobtiskly do fotografie.



Největším oříškem bylo asi získat fotografie z foťáku a telefonů babičky a dědy :-) Bylo to přeci jen překvapení, takže pomohla švagrová, která mi fotky z mobilů poslala a kartu z foťáku nenápadně na dva dny uloupila :-) Po prolistování alba mi děda - bývalý policista! - tento prohřešek odpustil :-)



V albu jsou dvě odklápěčky a pár schovávaček, takže se dá říct, že je lehce interaktivní :-)






Dlouho jsem přemýšlela, jak budu v albu dělat nápisy. Tolik stejných samolepek nevlastním, razítkování jsem se bála, abych si celé dílo nepokazila, takže opět přišel na řadu plotr. Všechny nápisy jsou řezané z vinylové fólie. Výhodu je že si prostě vyřežete přesně to, co potřebujete, i v tom fontu, který se vám líbí - plotr je prostě super ! :-)


Na spoustě atraktivních turistických míst Šumavy a určitě i jinde jsou tzv. fotopointy. Kamera namířena na nejlepší místo pro vyfocení, v našem případě s Plešným jezerem, Vhodíte minci, zapózujete a pak doma na stránkách parku najdete podle datumu vaši fotografii :-)


A dostáváme se na konec alba a na to slibované překvapení :-)


My jsme totiž jako rodina babičce a dědovi věnovali další, tentokrát podzimní pobyt :-) Bohužel paní sekretářka odjela na dovolenou a zapomněla nám poslat dárkový voucher, tak jsem ho stvořila v oblíbeném Pic Monkey. 

Vtipné bylo, že babička listovala, áchala nad fotkami a pak povídá - jak jako podzim, když na podzim jsme tam nebyli ??? :-) Ona si jen prohlédla obrázek, ale nečetla :-) Pak si samozřejmě dala dvě a dvě dohromady a hned následovala otázka  - Ale to nám taky dolepíš, viď ??!! No samozřejmě a moc se na to těším. A protože se už vrátili a zase si to užili, tak já jdu na to a těším se příště, třeba u pokračování novohradského alba. Na lepenou!

3 komentáře:

  1. Markétko, album je nádherné a jako dárek určitě udělalo spoustu radosti! Já vždycky obdivuju jak parádně válíš s plotrem - co nemáš, to si vyřežeš - a vypadá to pokaždé skvěle :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásný dárek - takový opravdový. HODNĚ se mi líbí ty bílé nápisy na černém kartonu. Díky i za skvělé povídání :). Mám také takové místo v téhle zemi - tam jsem " smířena se vším ", jak říkám. A vtipné je, jak to má Šárka úplně stejně - vybere si vždy tu nejhezčí samolepku a nalepí ji na papír....který při dalším úklidu vyhodíme. Jenže ona "potvora" kvalitu pozná a s náhražkami se už nespokojí :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Takové album bych také potřebovala vyrobit. Markét, krásně jsi nás inspirovala. To bylo určitě slziček a áchánííí.Jsi prostě superrrrrr

    OdpovědětVymazat